Kavč festival: Koncerti v spalnici, predstave v kuhinji
Mednarodni transnacionalni festival intimnih sobnih dogodkov se je iz Ljubljane prvič selil v druga slovenska mesta. Kot prvi gostiteljski kraj je Kavč festival na Prešernov dan odprl Maribor.
V Ljubljani bo Kavč festival potekal četrtič, letos pa se prvič širi še v druga slovenska mesta, tudi v Maribor, Celje, Novo Gorico, Istro, Trst, Kamnik, na Ptuj in še kam. Skupno bo v okviru festivala v osmih mestih 130 dogodkov v 90 stanovanjih, kljub temu bo velika večina dogodkov, okoli sto v petih dneh, v Ljubljani, kjer se bodo vsak večer vrstili nastopi in jam sessioni, odprti za javnost.
Koncept promovira tudi posebne prostore
Na Prešernov dan se je letošnji Kavč festival začel v Mariboru kot prvem v nizu gostiteljskih krajev. V mesto ob Dravi je festival pripeljal Kolektiv ZIZ v zasedbi Barbare Polajnar, Anje Koleša, Anamarije Nađ, Žige Auerja, Eneje Urnaut in Jana Podbrežnika v sodelovanju s KD Matita, Radiem Marš in Lutkovnim gledališčem Maribor. Kavč festival so odprli z intimnim koncertom avstrijske glasbenice Vicky Halo, nadaljevali z avtobiografsko tragikomedijo Biti Don Kihot v obliki lutkovne predstave in dan zaključili s koncertom skupine Pocket Edition in jam sessionom vseh zbranih nastopajočih v baru Wetrinsky. Dogajanje se je nadaljevalo v nedeljo z izvedbo treh koncertov, zaključilo pa se bo v ponedeljek z dvema koncertoma in bufonsko predstavo KUD-a Transformator z naslovom Čudovita Goga.
Koncept intimnih koncertov, gledaliških predstav in drugih kulturnih dogodkov v stanovanjih je v Slovenijo po zgledu Argentine pripeljal Matija Solce, lutkar, glasbenik in organizator festivala Plavajoči grad. Edinstvena oblika festivala omogoča, da si lahko vsakdo v svoji spalnici, kuhinji ali dnevni sobi omisli koncert ali predstavo. “Koncept promovira tudi posebne prostore, kot so bolnišnice, uradi, manjši lokali, študentski domovi ali domovanja brezdomcev, zato ne bodite presenečeni, če se boste namesto v stanovanju znašli pod mostom, v zaporniški celici ali predsedniški palači,” pravi Matija Solce.
Naslov razkrijejo šele ob rezervaciji brezplačne vstopnice
Majhnost in specifike prostora pri tem nikakor niso ovira, temveč dodana vrednost. Dogodki so hkrati javni in zasebni, saj se naslov bivališča obiskovalcu razkrije šele ob rezervaciji brezplačne vstopnice. Gostitelj lahko doda tudi posebne želje ali opombe, po katerih se bodo obiskovalci ravnali, na primer posebne domače živali, nevarni sosedje, skrivni vhod ali prepovedano kajenje. Gostje pa se skušajo v največji možni meri ravnati po gostiteljevih navodilih, vendar je kljub temu težko predvidevati potek dogajanja. Vsak gost naj bi prinesel nekaj za pod zob, par copat in prispevek za nastopajoče, saj je to njihov edini honorar. Nič od tega pa ni zavezujoče.
“Po preteklih izkušnjah vam zagotavljamo neponovljivo in čarobno vzdušje ter v večini primerov visok kulturni nivo tako obiskovalcev kot nastopajočih. Če kaj od slednjega ne drži, bo zagotovo držalo na naslednjem festivalu,” pravijo organizatorji Kavč festivala. Med drugim bodo organizirali tudi dogodke za ranljive skupine, na primer koncert za otroke z motnjami v duševnem razvoju v ljubljanski Hiši otrok in umetnosti ter dogodek za brezdomce, od katerega bodo zbrane prispevke namenili organizaciji Kralji ulice. “Tema brezdomstva kot produkta vedno večjega družbenega razslojevanja je tudi ena od rdečih niti festivala,” dodajajo organizatorji.
Večer, 9. 2. 2020, Klemen Polanec
https://www.vecer.com/kavc-festival-koncerti-v-spalnici-predstave-v-kuhinji-10126734